4 dagar till jul.

Tiden går jättefort. Om endast 4 dagar är det julafton..

Idag har det hänt en hel del.
Jag som inte skulle ställa klockan i morse, okej, jag gjorde det i alla fall. Var lite rädd att jag skulle sova bort hela dagen för jag hade lite att göra. Gick upp och åt brunch, vart rätt förbannad på två övriga familjemedlemmar. När jag gick hemifrån så snöade det, men marken var helt grön, all snö som kom tidigare hade töat bort, tyvärr.
Köpte en och annan liten julklapp och sen gick jag till gymmet. Efter det svängde jag in en, vad jag trodde skulle bli, snabbis på ch. Men det var en innebandymatch som precis skulle börja, så där blev jag kvar i några timmar. Det var en ganska rolig match att kolla på,. De vände ett 2-5 underläge och vann med 6-5 på de sista minutrarna.

Sen har jag och M lagat jättegod mat, som vi alltid gör:)
Jag skulle göra mysigt och tända levande ljus i hela vardagsrummet. Tände tändstickan, tände första ljuset och tänkte sedan att jag skulle tända det andra med samma tändsticka.. det var dock lite knepigare att tända. Så stickan brann fort och började närma sig mina fingrar. Var tvungen att skynda mig blåsa ut för det hettade till ordentligt om mina fingrar. Jag böjde mig snabbt ner och blåste hårt. Varvid det bara sa SJOOP, så brann mitt hår också.
Nu hoppas jag att min frisörska kan boka in en tid åt mig snabbt som bara attan! Bara en parentes att det luktade satan i hela lgh efter det här. Inte att rekommendera. ELD ÄR FARLIGT!!!

När det hela hade lugnat ner sig en aning så satte vi oss i alla fall ner för att äta. M hade haft en massa fuffens för sig hela kvällen. Sprungit ut i trapphuset och pratat i telefon. hemlisar. Så springer hon ut igen när det ringer.. kommer in tillbaka och säger "nu har du fått främmande". Då tänker jag att hon har dragit ihop värsta festen.. men det var J.B.T.A som kom, vilket ijuförsig också är värsta festen. Jag fick inflyttningspresent, en konserburksöppnare ;) haha. Hon tyckte väl att jag behövde en sådan. Sen fick jag en odkidée att ha i köket också. JÄTTETACK<3

Vi har kollat på tv, pysslat och umgåtts.
Nu blir det nog sova för mig igen, imorgon ska jag äta julgröt och träna fotboll:)


Snön bara faller och det är alldeles vitt ute igen ;D
Sami, vi får hoppas att du har rätt i att snön ligger kvar och blir en vit jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0