Pepparkaksbak.

Känns som om det har hänt mycket i helgen.. I fredags kom glassbilen till exempel, bara det är ju en toppenstart!
Åkte till Östby på kalas, träffade en liten charmknutte som härjade runt:)
I lördags tog jag tåget in till stan, blev sminkad på make-up store, otroligt lyxigt att bara bli ompysslad. Synd bara att jag inte skulle ut på kvällen^^ Sen gick jag på stan fram till klockan 14. när tåget gick hem.

Åt lunch på nian, tre små rätter, och jag gillar inte riktigt det där biff med bambuskott, så jag lämnade det. Satt väl kvar i några minuter och skickade något sms.. Då kommer det en man man förbi, vänder tillbaka och stannar vid mitt bord.
- Har du ätit klart, säger han
-Öh, ja det har jag, säger jag.
- Kan jag få det där som är kvar, frågar han.
- Ja, det får du väl, svarade jag.
- Jag är uteliggare, säger han då. "Inte ser du väl ner på mig?", fortsätter han.
- Nej, det gör jag inte...  säger jag samtidigt som han slår sig ner på stolen mittemot och jag går för att fortsätta min rundvandring i stans alla affärer, där jag kan köpa vad helst jag vill ha, om jag vill. Det är konstigt hur olika vi kan leva fastän vi lever så nära varandra. Strongt av en människa att vara så ärlig.

När jag kommer hem igen så är det pepparkaksbak som gäller. Vi sätter på en julskiva och jag sjunger med på varenda låt, haha.

 En glad pepparkaksbakerska!

Det är konstigt att jag och min syster kan ha så olika syn på pepparkaksbakningen igår. Hon har uttryckt sig lite annorlunda om gårdagens händelser. anniemellstrom.blogg.se I  vilket fall så gjorde jag såhär fina pepparkakor:

 Kusin och hennes fyra treåringar som hon är au-pair åt i USA.
Josefine, Jag och Matilda när vi shakar ass som värst;)
En pepparkaksgubbe som gör en kullerbytta.
En  flicka som rider på en bock. Låter fel, men det är ju en fin pepparkaka iaf;P
Moa när hon är kattvakt åt katten som inte gillar mig.
en gris på julbordet med äpple i munnen.
Pippi Långstrump (var säker på att jag hade en herr nilsson också, men någon måste ätit honom.
Gran med stjärna i toppen.

Annie gjorde mer pepparkakor som, flodhäst, talibaner, sumo-mormor, dvärgar, "stor dam med hängpattar",  you name it. Men de är säkert också goda :)



Senare på kvällen kom mina vänner hit, de har bjudit in sig själva. Vi kollade på dansbandskampen och laddar inför nyår. Verkar som om vi blir fler i år än vad vi var förra året, ska bli kul, längtar!

Nu idag, söndag, är det fotboll som gäller. NERVÖS!

Kommentarer
Postat av: ANNIE

du kan ju drömma och glömma att du får låna min ;P

2008-12-09 @ 13:47:27
URL: http://anniemellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0