28-29feb, nu börjar det likna sportlov!

 Nu är det dags att börja snacka SPORTlov.

28 februari

Ställde klockan på 06.15 (ja ni läste rätt). Åkte upp till Åmot för att tvätta bilen, pappa skulle då visa hur högtryckstvätten och avfettningen fungerade. Det slutade med att han tyckte att det var så himla kul så han tvättade ju klart nästan hela bilen. Så skulle jag ringa honom när jag var klar sen. Ringde efter ca.10 minuter. "Nu är jag klar" sa jag. Då gick jag hem till f & f som bor precis bredvid. Där håller småkussarna till nu över lovet, vi lurade dom litegrann ^^ hihi. Jag och F funderade över hur vi ska göra med mina studentkläder, lekte lite med sidentyget :)
Det vart dags för mig att åka runt 9.30, så jag hämtade pappa på vägen och vi gick bort till garaget.
Jag förvarnade honom innan vi gick in att " Om bilen är lite skitig nu så är det inte mitt fel, för den var skinande blank när jag gick härifrån"...
Först var han ganska tyst, sen kom det ett "Herregud", efter det började han tvätta om bilen ;P
Men man kan ju inte vara bäst på allt på direkten, jag fick ett Icke Godkänt för biltvätten.

For your information, så gick bilen alldeles utmärkt att åka i i alla fall. Snurrade runt hela byn och hämtade folk, vi hade nämligen fotbollsmatch ! Första matchen ute för i år.
Det var superkul! Vi förlorade med 1-2, var rätt jobbigt måste jag erkänna, sådär så man knappt kan stå på benen när man går av, men det har man inte känt efter under matchen. Solen sken, vackert väder :)
Tränade basket kl17 också, helt seg i benen..  Räknade ner tiden tills klockan var 18.30, då kommer P och säger att "Men vi håller på till klockan sju idag". Uscha :P
Jag, J och J gick till badhuset för att bubbla/basta lite. Sen köpte vi med oss pizza åkte hem till dom och kollade i resekataloger. Skulle inte vara helt fel att ligga på en solig sandstrand nu!

29 Februari

Även om det inte vart sandstrand så fick vi i alla fall lite soligt idag på förmiddagen när vi åkte skridskor!
Solen sken, nyfixad is, bara vi på hela IP. Det var värt att gå upp kvart över åtta för att få det:)
Gled runt på isen i 2½ timme. Spelade bandy, mitt lag vann.. gjorde lite piruetter med. hehe.
Och nu har vi nyss kommit hem efter att ha varit på badhuset tillsammans i 1½ timme.  Det är såhär sportlov borde gå till! (Bilder kommer)
Ska åka fram på basketträning nu..
Marknad i helgen.

Ha det bra ;)

Ps. jag har inte glömt det där med överraskning som jag och Moa håller på med.. vi kanske fixar det ikväll. Så ni får allt hålla er till tåls ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0