STUDENT 08

Vet ni, att om man ska skriva "student 08" och håller i shift hela tiden, då blir det såhär : STUDENT=(
Det måste vara för det dåliga vädrets skull.. annars var student toppen :D

Vi kör på regeln att "bilder säger merän tusen ord", enjoy !

flaket Vi gör i ordning studentflaket dagen innan!
72 METER FOLIE!
champagnefrukost Champagnefrukost
I skolan för att äta lite frukost, skriva hälsning i studentmössorna, ta emot våra betyg och sist med inte minst tacka av våra lärare! A vart nog superglad för sin fina present i alla fall ;) Det är annat än de gamla blommorna som brukar fås.. hehe
I kyrkan (jag fick ännu ett stipendium, bästa studieresultat flicka i rektorsområdet:P)

kussar Två studentkussar ;D
 Stolt morfarfar "Jag och farmormor har tänkt och funderat, för det sägs ju att man får sådana barn och barnbarn som man förtjänar.. Men för att få sådana underbara och duktiga som vi har, då måste vi minst behövt leva 3 varsina liv till"
Brudar, ni har ett år kvar :P
 Jag bjuder på den ;)
Efter utspringning och kramar från nära och kära så var det dags för flakåkning - i spöregnet -  himla otur med vädret:(
Väl hemma så åkte klänningen av direkt och mjuiksdressen på! Åt mat, öppnade paket och gick upp och lade mig och sov en stund.. ända tills det plingar på dörren.
Det är Willie som kommer :D Han har med sig en ros som det stod "You thought I forgot" på..:P
Sen kommer det blombud också! Så himla roligt, fick helt oväntade blommor!
 Tillbaka in till Sandviken för fest med HELA klassen;D
Framåt morgonkröken såg det ut såhär..(Det är lugnt, halva min släkt har redan sett den här bilden) Ett köksgolv + två glada studenter, en är glad för att hon fyller år, och den andra är glad för att hon skrattar åt den första glada ;P
 Efterfest till kl. 05.30 med en massa nya bekantskaper, still going strong.

kl.05.58 var det min födelsedag :D Glad och lycklig spatserar jag (och mitt uschliga skavsår) genom Sandvikens gator, efter att ha sagt godnatt till två av mina följeslagare. Prommisen slutar utanför mitt hjärtas hus, han kommer ner och öppnar efter att jag har ringt och väckt honom.. stackarn, men han sa att jag fick;P Får sova där i alla fall :)
strax före kl. 11 traskar jag iväg bort mot mina följeslagare igen.
Undrar vad dom som mötte mig måste ha tänkt; går lite vingligt med ena skon halvt på (p.g.a skavsår), oborstat risigt hår, svart under ögonen, fin studentklänning med  fläckar på, ser ut som om jag har partat i 24h (vilket jag ijuförsej hade)..
Kom hem vid kl. 1, åt mat, vilade, duschade.. sen kl. 4 bar det av till nästa studentfirande.
Min allra bästaste vän:)
Det var en massa folk där! De firade lite min födelsedag/student med, hehe. jag fick också sång, paket och hurrning..
Vi kollade på fotboll, eller de andra kollade på fotboll åtminstone, jag låg på golvet under bordet och sov :/ Jag missade i alla fall inget av målen, fast det där sista hade jag gärna kunnat missa. satans otur.
kom hem mitt i natten nån gång..
Sen var det bara upp igen morgonen efter, för då hade jag min studentfest tillsammans med Kussen!
Solen sken, vi hade tårt-tema: smörgåstårta och glasstårta. Från Sjöbackens glassbar, som jag varmt (kallt?hehe) kan rekommendera!
Jag och E fick precis den presenten som vi hade önskat oss!

En varsin biljett till en show med Björn Gustavsson i Uppsala, inklusive hotell och tåg!
Sen fick jag pengar i födelsedagspresent och då var E snabb med att säga "Ida bjuder på krogen" hehe. Men jag känner min kusin jag, det var absolut INGEN pik när hon fick alkoholfri bubbeldryck och öl i studentpresent av moi;)


Efter festen var det direkt iväg för att spela fotbollsmatch, eller ja.. jag kom väl en halvtimme försent till samlingen, men man måste prioritera lite här i livet.. Vi spelade trebackslinje större delen av matchen, jag i mitten av den. Vi vann med 4-0, spelade stundtals väldigt bra! Kanske ska satsa på ytterst lite sömn inför alla matcher ? hehe, eller inte.. AK gjorde i alla fall ett nickmål, så nu måste tränarna bjuda på tårta ! Härligt brudar!

Men jag har fått MASSA MER presenter!

Presentkort på en bärbar dator
Presentkort på en tattoo
Ett snyggt vind/regnställ
Presentkort på ticket
Pengar
Badlakan med fjärilar på
Lakanset (som jag kollat på förut)
En kniv, till min samling
En jättefin ljuslykta
En jättefin skärbräda som A.O har gjort alldeles själv!

Och inte nog med det så har jag ju fått hur mkt blommor och kramar som helst!

TACK TACK TACK allihopa :D

 Ida Mellström 13/6 2008 Student


Kommentarer
Postat av: Josefine

Du äger! <3

2008-06-16 @ 22:44:42
Postat av: fiende

hjärtat? vad är det egentligen..

2008-06-18 @ 18:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0