Cykeltur

Ibland så blir jag rätt imponerad över mig själv faktiskt, igår var en av de gångerna..
Vi är ju några stycken som har sagt att vi ska cykla till skolan en gång under vår gymnasietid, och nu började det som sagt att brinna i knutarna med två veckor kvar.
Så igår trampade jag och tre stycken till iväg mot Sandviken på våra hojjar. Solen lyste så det var bikini och shorts som gällde, flera lager med solkräm också, ofcourse! Cykelkorgarna var laddade med vatten och frukt.
Kunde aldrig ens drömma om att det skulle gå sådär lätt att åka, vi hade ett himla flyt och allt bara rullade på.
Stannade för att fika lite efter halva vägen, och sen stannade vi och badade.. Mitt första dopp för i år,riktigt skönt :D Brudarna badade men killarna dom stannade kvar på land dom..
Det tog ca 1h och 50min till Sandviken, alldeles perfekt.

Väl där så gick jag och J och köpte oss en varsin matlåda som vi satt ute i solen och åt, kollade lite i affärer innan vi satte oss på cykeln igen.
Hon stannade i Högbo och jag, som den viking jag är (hehe) fortsatte att trampa själv hela vägen hem igen.
Måste erkänna att det gick lite trögare på hemvägen, inte lika roligt att trampa själv. Batterierna i ipoden tog slut efter två kilometer, motvind var det och ont i arslet !!  Men hem kom jag i alla fall, efter lite drygt 2h och solen sken :D

Runt 8 MIL, inte illa det inte ;) Sen lite fotbollsträning på kvällen.
 
Det som förvånar mig mest är att jag har NOLL träningsvärk. Men det ska man nog vara nöjd över, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0