Helgen lite snabbt

I fredags slutade jag lite tidigare från jobbet för att jag skulle hinna hem, duscha och byta om. Sen tog jag tåget upp till Holmsveden. Nisse ringde precis när jag höll på att låsa dörren till lgh, så nu vet jag att det tar ca 7minuter att gå till tåget hemifrån mig. Om man springer går det troligtvis lite fortare. 
I alla fall så hade jag kollat med Stefan om jag fick komma dit en sväng först eftersom mitt tåg skulle komma in en timme innan festen började, men det gick inte för dom skulle hjälpa till innan. Så kollade jag med Lisa och Maddi, men de var ute och jobbade och ingen skulle ha tid och hämta mig. Så när jag kom fram börjar jag traska efter vägbeskriviningen som jag hade fått. Hade inte hunnit många meter mot lokalen när Nisse ringer igen "Vart är du" frågar han, jag går här i Holmsveden säger jag. "Okej, men jag är snart där. Är det du som går där framme" säger han. Och det var det. Så då vart jag upplockad där istället..
Kvällen var bra, maten var supergod! Hägglunds!
Sen dansade vi och kollade på uppträdanden och härjade. Lite senare på kvällen kom det en jättesnygg karl in och jag och Maddi var ju bara tvungen att säga det åt honom också ;) Jag tror att han blev lite glad av att höra det.
Tog tåget hem på lördag morgon igen.


Var och kollade på fotboll på lördagen, kom väl till hallen vid halv två och sen var jag kvar där till runt 18 då jag satt i sek på basketmatch också. Ockelbo vann både fotbollen och basketen :)
For direkt vidare till Gävle och den andra "hejdå-festen" för min kusin Elin som åker till USA imorgon! Det var middag och fika och träff med hela släkten som gällde.
Var tvungen att smita iväg och kolla på dansbandskampen en liten sväng. Lisa och Henke var med på tv sen våran semester i somras. Jag tror att jag och Maddi var med också, mamma och Annie sa i alla fall att dom såg mig på tv och vi är med på hemsidan. Ringde och röstade på Andreas som jag hade lovat :)
Kvällen var kul, sista gången på ett tag som vi kommer att vara allihopa nu. Blir en konstig jul i år tror jag:S

Söndag har varit väldigt lugn, inte gjort så mycket. F&F var här och hälsade på för första gången.
Framåt här så har vi en tuff vecka på jobbet, annars inga större planer den här veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0