Påskhelg

Det blev inge 4-dagars, det blev ynkliga 3-dagars.. men det räckte egentligen gott och väl.

Torsdag - På jobbet precis innan lunch ringde ett nummer som jag inte kände igen. "Hej det är Patrik". Inte likt mig, men jag kopplade direkt vem det var. Efter en bra presentation och en röst jag kände igen. Ändå hade jag bara träffat människan två gånger. Han undrade om jag skulle åka på dans på kvällen. Och det hade ju jag och Josse tänkt, så då skulle han åka också.  Efter jobbet åkte jag med PP upp till träningen (körkortet nära nu Gumman:)), vi sprang före träningen och I MADE IT.. haha, jag är duktig! Sen hann jag knappt hem och duscha/byta om. Jag klev ur duschen så hade Josse ringt 4ggr, "vi står här utanför nu". Oooops, snabbt på med lite kläder och make up.
Det var en rolig kväll, inte mkt folk. Men vi dansade hela kvällen. Tack Josefine ;D Ett litet roligt sammanträde hade vi på damernas också, hehe.

Fredag - Jag sov hemma på berget för jag skulle med ut  och fiska. Sen så får jag inte följa med i alla fall. Pappa tyckte att jag behövde sova mer än två timmar.  Men det var nog egentligen bara för att de skulle ut ett gäng karlar och dricka öl på sjön. Så jag var bara hemma, kollade på filmer hela dagen. Sen klippte jag morfars hår också. På väg hem ringer Alkberg till mig och frågar vart jag håller hus, det är ju fest.
-Jag kommer, säger jag.
Hem och på med lite make up och high heels så är det bara att dra sen då. Var jättemkt Ockelbo-folk  där:) 18 års åldersgräns så det var inget fjortiskalas heller ;P Vart inte kvar så länge, skulle ju åka kvart över sju för att fiska dagen efter. Strax före ett fick Jag, Jess och Per skjuts hem av min soon-to-be granne, Magnus :)


Lördag - Upp tidigt, och iväg till Åmot. Vi kunde inte ha fått en bättre dag, vädret var helt perfekt. Var ett tunt lager med is på sjön och sen en dm vatten ner till den tjockare isen. Jag satt i min solstol, gjorde inte ett handtag för att fiska. Skickade lite påsk-sms och var lite trevlig istället. Det var ett gäng på andra sidan sjön som fiskade också, de small 6ggr för dem medan vi var där. Och för oss hände det absolut nada! Jag frågade om de var säker på att de hade anordnat rätt och kommit ihåg att ha ner kroken i vattnet, men de hade dom gjort sa dom:P

Det var så varmt och fint väder på sjön så då är det klart att man passar på att få lite färg överallt på kroppen där man man komma åt. Tröjan åkte av och det tar inte mer än tre sekunder innan den första kommentaren kommer

"Var det längesen du gjorde sit-ups eller?"

PRECIS, vad man vill höra!!!!!

Annars är det rätt lugnt på sjön, vi löser melodikrysset (naturligtvis), sover lite middag, grillar korv, läser en tidning, en stövel drunknar men blir räddad i sista sekund.
Ni ska få se lite pics här :)
 Än så länge torra stövlar ;)
 Softish hela daaagen lång.
Sen åkte vi en sväng och sa hej till övrig släkt som inte orkade gå upp i tid.

Sen åkte jag hem och dra på trissor mina kära vänner. Jag var ute och sprang, AV MIG SJÄLV!!! Sprang runt Gäveränge/Östby i det underbara vädret som var :)
Sen var det en snabbdusch och på med lite make up igen. Åkte med familjen Enerhall in till Gävle. Linnéa ser ut som en gyllenbrun och fin pepparkaka, jag är avis. Själv såg jag ut som en jordgubbe efter min tupplur i solen tidigare på dagen. Det är även där som förfesten började ;) ha ha

Jag åkte hem till älskade saknade Millan och hennes Fredrik, hon hade ett sånt där hjärta på väggen som jag också funderat på att köpa men aldrig gjorde. Vi gick sedan vidare till Nisse som är snäll och bor i hus. Regeln är drick aldrig shots hos Nisse. Men alla regler är inte till för att följas.
Träffade i alla fall lite nytt folk och det var en trevlig fest :) We'll leave it at that.

Sen var det krogen, träffade några jädraåsare, sen träffade jag några gs:are.  Ida på Mellis, järngänget ;) hehe.

Söndag - solen sken sådär underbart igen, jag satt ute och åt frukost och solade:) Tanken var väl att vi skulle dra på dans i Gävle, men vi struntade i det. Luxan tyckte jag skulle in på krogen, men jag orkade inte det. Kollade på film istället, sen somnade jag direkt! Leta påskägg var väl min värsta ansträngning den dagen:P

Måndag - I dag var det inte nå fint väder så det händer nog inte så mycket alls här hemma. Ska försöka städa och greja lite.. Laga mat.. Sånt där roligt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0