Fäll en tår

Min lilla lillebror, som nu är större än mig (eller ja, iaf längre). har FLYTTAT 21 mil bort från mig. Hur ska han klara sig nu? Jag tror att han saknar mig redan, för han säger att han alltid har roligt med mig! (Han har nog förträngt alla gånger jag brottat ner honom och tvingat honom att göra saker och fått honom att grina, hehe)

I alla fall då, på morgonen när det var dags för själva flytten så åkte jag hem till berget. Fick den extraordinära idén att jag skulle göra i ordning frukost på sängen till käre bror. Jag gör i ordning hans favoritfrukost yoghurt med coco pops. Helt fel frukost för en idrottsman!! men anyway, det är ju det han gillar;)
Sedan fick han lite godis i en äggkopp som jag målat när jag var liten, en smörgås, ett glas mjölk, och sen var jag ut och plockade en blomma som jag satte i en vas med vatten.
Jag tar brickan och går upp för trappen, när jag är utanför dörren så börjar jag sjunga

Va é de för en da,
è de en vanli da
nej, de é ingen vanli da för de é Olles flyttda. hurra. hurra. hurra!

(Olle vart lite putt för att jag sjöng "hurra", men låten gååår ju så)

Såhäääär glad vart han :D



Och det här får ni inte missa!!!

 ett strösselhjärta ;D

Sen hade ju fröken Mellström lite bråttom till jobbet, så hon ska bara ge sin gulliga lillebror en stooor kram eftersom det är sista gången de ses på ett bra tag. Hon fullkomligt kastar sig över honom, utan att ägna en minsta lilla tanke på brickan som står i knät. Eller hrm.. stod i knät. För efter kramen ligger nämligen nästan all yoghurt på täcket, och allt vatten duschades bror med. Men det var skoj, OJ vad vi skrattade. Minnesvärt i alla fall<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0