En sekund är jag evig, å sen vet jag inget mer...

Oh nej nej nej.. vart har man kameran när man som bäst behöver den?
Glömd hemma naturligtvis, varför? För att den stod inte på listan.
På listan stod nämligen: tärningar, äggklocka, pepparkakor och dricka. Men INGEN kamera.. och därav var den heller inte med på festen. Attans!

I vilket fall så var det en underbar kväll.
"Vi" hade gjort eget julbord. Själv så satt jag ju och jobbade medan några andra fixade julbord. satt i telefon när de kom och började bjuda starkvinsglöggen ;) Första julbordet för i år, riktigt gott.
Lite julklappsöppning efter maten. Sedan flyttade vi oss till fåtöljerna på övervåningen och började paketleken. (Som jag hoppas kunna övertyga mina kära väninnor att göra den 21:a också).
Alla hade tagit med sig tre paket var.
Man lägger alla paket i en hög i mitten (som man har slagit in så fint man bara kan), sedan slår man en tärning i tur och ordning. När man får en 6:a så får man ta ett paket ur högen. Så fortsätter man så tills alla paketen är slut. Efter det så bestämmer man en tid som man vill fortsätta att köra.
När det är bestämt så fortsätter man att slå tärningen, nu när man får en 6:a så får man SNO ETT PAKET från någon annan. hihi. Alla ville ha det där stora paketet med guldig rosett. Det var grymt skoj!
Sen slank det väl ner en och annan droppe med alkohol också.

Lite fika och charader på det också. Interna skämt på alla charader ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0