Julafton

Dagen började med julgröt (vi hade ingen mandel i gröten :´()
sen åkte jag och stora lillebror iväg till hockeyplan och snörade på oss skridskorna. Det är faktiskt en svår grej, kan ta en halv evighet innan det är klart. Jag klarade all åkning - mer och mindre stabilt - utan att ramla på ändan en enda gång, weeei. Vi blev värvade till hockeymatch med bland annat de "riktiga spelarna" ni vet sånna som tränar och spelar riktiga matcher. Mitt lag vann :)

Hem och duscha sen kom m o m och f o f på besök. Äta en massa julmat, DRICKA SNAPS (en snabb shot och sedan ösa i sig en massa annan dricka, urk) Ta med sig syskonen framför Kalle Anka och rimma på paketen.
Sedan kommer tomten... eller nej, eller ja, eller var det någon som kom? hmm. stora lillebror drog på sig en luva och delade ut klappar. Kändes som om det var mitt namn på varannat paket. Jag måste ha varit mkt snäll ;)
Annie fick julklappsrimmet
"Istället för att behöva vård, är det bättre att jobba på ackord. För att slippa leta till imöra, kan du titta bakom m o p:s sovrumsdöra".
Så jag väntade på mitt julrim
"Nu när du till Uppsala ska flytta måste du färdas med stil, gå ut och vid trappen hittar du din splitternya ..."
men det rimmet kom aldrig, och hela släkten bara garvade;)

Jag tror tomten kom med allt jag önskade mig och lite till!
Har väl fått kanske 100st god jul-sms med julhälsningar :) Åh så glad man blir!

Nu är det film med hela familjen samlad framför tv:n, lite julkänsla minsann. (Även om en sover, en sitter vid datorn och en tycker filmen är så pinsam så den vill bara gå härifrån)

Hoppas att ni haft en bra julafton kära ni <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0