Lasagne.


Köttfärslasagne
Hacka två gula lökar (passa samtidigt på att gråt ut alla sorgliga saker).
Fräs löken i lite matfett i en stekpanna.

Blanda i köttfärsen (lagom mycket)
När det ser klart ut så ska man ha i en förpackning med krossade tomater.
Blanda sedan i en buljongtärning.
Ha i salt och peppar efter behag.

Blanda och låt sedan stå på svag värme i ca 15-20 min.

-



Under tiden så gör man ostsåsen.
Smält två matskedar matfett.
Blanda i 3/4dl mjöl
Rör i 7-8dl mjölk.
Koka upp en liten stund och ha sedan i 2dl riven ost.

OBS! Bränner fast i botten väldigt lätt.

När man är klar med det så gäller det att leta fram en riktigt bra form. Smörj den med matfett.
Sen är det bara att varva lasagneplattor (färdigköpta), köttfärs och ostsås.
Avsluta med ostsåsen och strö sedan över riven ost.
In i ugnen på 225grader i ca 30-40minuter




och...


VOILA!


Haha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har också gjort lasagne idag :D fast jag köpte en halv-färdig :b hihi!

2009-02-02 @ 20:54:03
URL: http://hediin.blogg.se/
Postat av: elli

jag har också gjort lasagne idag :D fast jag köpte en halv-färdig :b hihi!

2009-02-02 @ 20:54:56
URL: http://hediin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0