Runda köttbullar är överskattat.

Det finns mycket här i världen som är överskattat. Runda köttbullar till exempel. Jag har nyss gjort klart 109st köttbullar! (Ja, jag skrev rätt).  Och jag kan inte påstå att en enda av dom är särskilt rund faktiskt..
Hoppsan tänker ni, hur kommer det sig att fröken Mellström gör hemmagjorda köttbullar mitt i natten?
Meningen var faktiskt att jag skulle göra dom på dagen. Men jag hann inte riktigt med, även fast jag hade tagit ledigt från lunch. Däremot så har jag gjort en massa annat. Jobbat halva dagen, tvättat 5 maskiner med tvätt, dammsugit hela lgh, dammat, bytt sängkläder, vädrat, åkt en mil på skidor och duschat. Det jag inte hunnit göra är att PACKA!! men jag planerar att skriva en packlista nu och packa imorgonbitti innan jag åker.
Just ja, sen var jag ju tvungen att göra köttbullarna idag då jag hade tagit upp färs redan som inte var så bra att frysa ner ännu en gång.


Min kusin brukar räkna vuxenpoäng (tror att jag har skrivit om det tidigare, kanske?)  I alla fall så måste det här vara värt JÄTTEmånga vuxenpoäng. Att tillägga att jag köpte blomjord och planterade om mina krukväxter häromdagen också. Den ni! Blommor som jag har fått av min farmor, de lever faktiskt hör och häpna, ännu. Och sen har jag klippt av skott som jag planterat också.
Första halvan av milen som jag åkte idag så var det jag och Elvis tillsammans. (meer vuxenpoäng). Jag spelade superhög musik på den lila ipoden. Märker inte att det kommer en skidåkare i full fart bakom mig. Ser honom först när han är precis jämte mig, "oj, hej" säger jag helt chockad. "hehe, skrämde jag dig" säger han och åker vidare. Jag tappar koncentrationen helt och hållet i nerförsbacken som vi är i och svänger inte fastän spåret svänger. Så schvooop så ligger jag där på backen. Hoppsan Kärstin. Sen andra halvan så dog batterierna och därmed Elvis... kul läge, eller inte.

I helgen som var så bangade jag fyra fester.. lite tråkigt, men jag orkade inte i alla fall så.
Oj vad jag skriver på här...
Lär ju sluta med något trevligt i alla fall.
Igår var det lite fest hos Marie som var hemma och firade födelsedag:) Kul att träffa henne igen, var sååå längesen! Vart ett trevligt gäng där och jag drack lite för mkt (saft naturligtvis) och vart kvar lite för sent. Men jag är ju ung ;)


Vi körde lite med tarotkort också. Alla fick två kort.. jag menar hur stor är sannolikheten att Magnus tar upp....
....först döden....................och sedan djävulen :P
Jag har en kul film också, och hade jag vetat hur man lade in den så ;)

Jag brukar också säga att sömn är överskattat.. men lite sömn är la alltid bra att ha !!
Sov sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0