Jobb,jobb,jobb

Nu sitter jag på jobbet.. har väl några timmar kvar innan jag går hem kan jag tänka mig. Mycket att göra nu i januari!
Förresten så SNÖAR det för fullt ute, ganska bra så att jag kan ta upp min skidträning inför stafettvasan igen:) Kommer nog att se ut som en snögubbe innan jag kommer hem ikväll.
Min mormor och morfar var borta idag.. de hade glömt att berätta att de skulle åka in till Valbo och köpa en dator (i det värsta snöovädret). Ingen av dem hade mobilen på. Bilen var borta och uppfarten igensnöad. I almanackan stod det bara "vattna orkideérna", det gav ju ingen större ledtråd. Kanske att de åkt in till moster Eva för att klippa sig? Nej, mormor hade lämnat pajformen hemma som hon skulle lämna tillbaka till Eva. De hade kanske åkt till sina vänner för att spela kort? Nej, där var de inte enligt telesamtal.. Vart kunde mormor och morfar vara?
Sen skickar mamma ett sms och säger  "de har varit och köpt en bärbar dator och fått den installerad".
Mysteriet löst och m & m är tillrätta igen.

Nu måste jag fortsätta jobba :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0