peppar peppar.

Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Jag glömde säga "peppar peppar" och ta i trä igårkväll när jag skrev det sista inlägget. Men efter en alvedon, lite te, ett glas vatten, en halstablett, en het vetekudde så lyckades jag somna mellan halv 1-1 i min mjukisdress med varma tosser på fötterna. Sov till klockan halv 7, vaknade precis innan klockan skulle ringa. Kände mig rätt risig.. Feber 38.
Skickade ett mess och sa att jag skulle sova lite till och sedan komma till jobbet. Gjorde lite te och värmde vetekudden igen. Kände mig faktiskt lite piggare och tänkte att jag nog skulle gå till jobbet när jag ändå var uppe. Tog en till feber bara för att se att den gått upp till 38,6 på bara en liten stund.
Nehepp, bara att gå och sova igen då..
Vaknade vid halv 11 igen.. 38,3 i feber. Tog en dusch, åt gröt och sen kände jag mig faktiskt rätt pigg. Morfar skulle komma och hämta mig och skjutsa mig till jobbet. Mormor kom också med och hämtade mig, jag hann inte mer än ringa hem förrän hon ringde på min dörr. Så tyckte hon att jag skulle ta febern igen.. 38,8. Inge jobb för min del inte. men jag åkte och hämtade datorn i alla fall. Vi får väl se om det blir någonting gjort, det känns inte så just nu.
Hon insisterade att jag skulle åka med hem till Wijberget så att hon kunde hålla koll på mig :P Lika bra det, för här hemma hade vi glass ! ! (har dock inte kommit mig för att äta för jag frysit så mycket.) Efter att ha varit ute på en rundtur så var febern uppe i 39. Så det är väl lika bäst att jag ligger still här framför tv:n resten av dagen.
Usch jag blir så arg, det här är inge roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0