Det är inte lätt när det är svårt!

"Att sälja sin lediga tid

KONTOR | |

Som löneadministratör får man ofta hjälpa till att reda ut krångliga begrepp, lagar och avtal till de som undrar över sin lön. Men vid ett tillfälle tog svaren slut:

- Sen undrar jag om jag kunde få mina obetalda semesterdagar i pengar istället för ledighet?
- Eh, de obetalda dagarna är ju obetalda
- Jo jag vet, men eftersom jag inte kommer kunna vara ledig så tänkte jag att jag kunde få ut dom i pengar istället?"


Det är så roligt att jobba där man möter olika människor. (okej, inte roligt alla gånger men..) Har hur många minnen som helst och historer om händelser och knasiga kommentarer:p

Kände litegrann igen mig i historien ovan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0