En supersolig söndag

Idag kan man då inte klaga på vädret i alla fall!
Pappa ringde och väckte mig i morse, vi åkte upp till Åmot för att åka lite skidor. Samtidigt så var det skidtävling där, helt planerat att vi skulle åka upp när den var naturligtvis. Vi åkte ut i spåret för att ta en bra "hejja-på" plats. Så kommer TINE förbi där i skidspåret. Älskade unge vart har du hållit hus på sistone? ;) 
Sen bara svischar det förbi skidåkare i alla möjliga olika åldrar. Själv hade jag ingen fäste what så ever, jag kan nästan garantera er att hade det här varit första gången jag åkte skidor så hade det varit "en gång och aldrig mer". 
Jossegullet åkte förbi i flygande fläng, måntro att hon blev en del extra taggad när vi stod där och hejjade på henne!?
När alla vi kände hade åkt förbi så skulle vi ta oss ner till målet för att se vem som vann. Det kom en makalös nerförsbacke efter det där bra "heja-på" stället. Det var bara att försöka stå på benen på liv och död. Och ni kan väl tänka er att när jag hade uruselt fäste så kändes det som om att åka skidor på en 1km lång ishockeyplan i 90grader. Men jag ramlade inte!! Lite talang i alla fall, som min faster säger "du är ju praktiskt taget född på skidor".
Summan av kademumman så vann Josefine :D Grattis bejb! Johan vann också, grattis till dig med. och grattis till Anders som kom tvåa!



När vi hade sett målgången gick jag och farmor hem till henne och satte oss på altan. Solen stekte och det var helt underbart väder! Satt i endast sporttop och vindoverallsbyxor.
Inte nog med det så bjöd hon på farmors kolor också;D
 Utsikt över havet, även kallad hammardammen.


En liten kommentar till gårdagen också, det blev en lite underbar dag. Städade halva lgh (andra halvan idag), det blev ingen träning för det var nästan ingen där (tråkigt), kvällen var i alla fall underbar. Först champagne och mingel, sedan paketöppningen, god mat, vin (I know, vuxenpoäng!), pussar i överflöd, melodifestivalen med släkten. Alla vuxna röstade på Malena. Jag tror att resten av svenska folket inte hade behövt lyfta sina telefoner och rösta på Malena. För alla i min närhet röstade så att det hade räckt till seger för henne ändå!
Btw så har jag blivit e x p e r t på lego nu.

Tror faktiskt att jag har fått lite färg på magen efter idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0