Friday night live

Efter träningen idag följde jag med fader vår ut och fiskade.. Kravet var att vi stannade och köpte godis först!
Vi kom fram till sjön och jag valde det finaste draget, men en röd fjäder på. Satte på lite godis på krokarna och började fiska.
Det tog kanske 7 kast och 4 minuter efter det att jag satt på draget till dess att det hade fastnat någonstans på botten. Men jag är inte förvånad, det brukar vara så när jag fiskar.  Satte på ett nytt och ställde mig på en sten istället, där var det mindre risk för drag-missfall. Men tyvärr är jag rätt säker på att alla fiskar utdött i den där sjön:(
Vi åkte vidare för att leta efter björnar istället. Ingen lycka där heller, men vi såg
2 tranor'
2 fåglar
1 rådjur
2 älgar
1 älg igen
1 Jättebra älgpass som jag vill ha i höst
1 najs partystuga mitt ute i skogen.

Det tog två timmar att åka hem från Åmot, tänka sig.. Så frågar människan
"vet du vart vi är någonstans"
Hallå.. varenda en vet väl att om vart man än vänder sig, det enda man ser är träd, då är svaret
"i skogen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0