Help me help you

Idag har det hänt mycket mina vänner!

Upp tidigt tidigt i morse för att hinna till 7.16 tåget in till Gävle. Möter upp mina kollegor på stationen. Margreth är snäll och skickar ett "du är väl vaken" sms kl. 6.57. Hade jag inte varit vaken då så hade det ju ändå varit kört ;)
Vi kommer in till Gävle och jag köper frukost på Pressbyrån, sen går vi bort till perrongen och ska leta på vår vagn. Ser konstigt ut på numren, verkligen. Men men tänker vi och räknar istället 1,2,3, det här måste vara rätt vagn. Vi hoppar på och letar efter våra platsnummer, det ser fortfarande lite konstigt ut.. Tänk om vi är på fel tåg skämtar vi, kanske ska vi gå ut och kolla? Sagt och gjort vi vänder om..bara för att se att TÅGET RULLAR!!
Shit, vad gör vi nu? Vårt tåg ska inte gå förrän om 10 minuter!
Ja, vad finns det att göra? Vi sätter oss ner helt enkelt. Börjar asgarva och hoppas att vi inte hamnar i typ Malmö! Lär tvunget skicka sms och sedan ringa till övriga kollegor. Som först tror att vi skämtar, men icke;P  "Ni lär ju fråga någon!". Efter en kort stund kommer tågvärden förbi och *pjuh* tåget stannar i Uppsala. Dock lite senare än det tåget vi skulle åka med. Men det är lugnt vi har så trevligt när vi umgås. Präntar ner en liten kladd på ett brev till VD. 
Efter nästan 1,5h kliver vi av i Uppsala och första frågan infinner sig. - Vart i hela friden ska vi????!!
Det är ingen som har koll på vart vi ska någonstans. 

När ni läser de båda övre sakerna så tror jag ni håller med mig när jag säger att det där är inte jag!
Jag är den som dubbelkollar tio gånger att vi går på rätt tåg och jag har redan kollat upp vart vi ska och dragit ut en karta från eniro som jag har med. (Jag glömmer dessutom inte en kamera på bowlinghallen)

Resten av dagen den var också hmm.. intressant.

Åt underbart god mat på fin restaurang och skrattade en hel del naturligtvis.

Som avslutning berättar jag att hemresan gick alldeles utmärkt!! ;)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det låter ju som om du verkligen har det toppen på ditt jobb!! :D

2009-11-13 @ 10:19:28
URL: http://linneaenerhall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0