circle of life.

Jag har tänkt hur länge som helst att jag ska ge en update från förra helgen.. och jag ska väl göra ett försök i det nu.

Fredag - LEDIG HELA DAGEN; gaaalet nice!
På kvällen kom Tilla och hämtade upp mig, vi åkte och handlade mat i en sån där vagn med utländsk mat. Vi köpte en portion tre små rätter - som vi båda två åt oss proppmätta av + att jag fick en matlåda med mig hem dagen efter. Vi hade en mysig inflyttningsfest i deras nya lgh :) Hon vart en aning lite sur för att jag var så fruktansvärt trött, men lite sömn på det och sedan choklad med fluff till frukost så var det finemang!
Efter frukosten jagade vi på stan efter utklädnader inför kvällens halloweenpartyn.

Jag tog tåget hem vid 12 och hann lagom hem till lgh, äta lunch och sedan ringer telefon. "Olle vill att du ska komma hem, kan vi komma och hämta dig?" Jahaaa...???! Tänker jag.
Lite lätt stressad men ok då, vad gör man inte för sin bror. Antingen så var det bara för att han ville ta sista chansen att övningsköra innan han åker tillbaka till Köping. Eller så ville han så gärna umgås med sin älskade syster sista tiden innan han åker tillbaka till Köping.. Vad säger du Olle?

Sedan var det hem och snabbt kasta ner allt man kunde tänkas behöva under resten av helgen samt ta en dusch och springa till tåget. Färden tog mig till Arbrå och Stefan. Han hämtade mig vid tåget och sen åkte vi och handlade. Åkte tillbaka till de tre vännernas lgh :) Vi lagade tacos och sedan kom Nisse och åt med oss också!
Gott var det!
Vi väntade på Maddi för att göra oss i ordning för fest, klä ut oss. Och Maddi dröjde. När vi satt som bäst och drack öl och vin så kom Frida och Henrik förbi. Natuurligtvis så vart det en tur i Henkes nya Audi :P Jag och Frida fick baksätet. Sedan var de naturligtvis också tvungna att gå runt bilen ett varv och kolla in ALLT. Det är väl jag som inte är så insatt i bilar som inte förstår vad det handlar om ;)
Och än hade inte Maddi kommit. Under tiden så hann Tomas droppa in också.
Efter fem timmar så behagade damen äntligen att komma ;) haha.
Vi lade på lite make up och sedan gjorde vi i ordning en present till Nisse :D
Han åkte nämligen till Aus i tisdags och vi vill ju inte att han glömmer bort oss!!

Jag har aldrig varit på krogen i Bollnäs när det har varit så mycket folk, och de allra allra flesta var utklädda, som det ska vara. Själv så brukar vi ju lätt vara på sånna här saker.. men inte denna gången. Konstigt!
Vi dansar, dricker shots och träffar folk :) Josse var söööta Marylin!
SEN, får Matilda några riktiga ryck. haha...

Vi går förbi ett gäng grabbar jag drar i Matilda för att komma därifrån, men hon stannar och säger till den snyggaste i högen " min kompis fyller år idag, kan inte hon på en puss" så helt plötsligt kommer det fram en karl och pussar mig på kinden. "Jag fyller också år!!!" skyndar Maddi sig att säga då "en annan dag på året, kan inte jag också få en" och det fick hon naturligtvis ;)

Lite senare står jag och snackar med "brorsan" eller Gustav som han heter..
Helt plötsligt kommer det en BRANDMAN OCH LYFTER UPP MIG (ni vet så som man bär bruden över tröskel på film) OCH GÅR IVÄG MED MIG OCH SAMTIDIGT PUSSAR PÅ MIG, FLERA GÅNGER!!  Då har hon nämligen gått fram till honom och sagt "Du är brandman va, min kompis behöver bli räddad, kan du rädda henne".. det skadade ju inte att han var rätt het, haha.
Vänta du tills det blir payback ;)
Sista dansen tog jag och Stefan, på lådan, runt stången. oj oj oj.

Sen var det hem och sova som gällde, Nisse, Jag, Maddi och Stefan tillsammans i en "dubbelsäng".  Man sover inte så bra, speciellt inte när en pratar i telefon läänge innan hon somnar, en ska upp klockan kvart i sex och en ska upp halv nio.  Inte somnade vi ju direkt tidigt heller.
Vi äter en god frukost och sen blir det bara jag och Stefan kvar ett tag. Vi sitter och degar bara, snackar i några timmar. Trissar mig att jag ska följa med i ladugården lite senare.. jag bara skrattar ;)
Det är så skönt att vara borta ibland, Stefan lagar mat och jag bara sitter.. Skönt! (eller jag gjorde faktiskt salladen). Vi kälar och sen så ska han iväg och jobba igen. Jag diskar och sedan lägger jag mig i soffan och kollar på film. Så underbart att bara vara, inte göra någonting :) Maddi kommer tillbaka från sitt möte och vi kollar klart på filmen, sedan springer vi över till ladugården vi också. Snor lite kläder och går in och hjälper till..
Ooops. korrigering!
Matilda hjälper till och jag är bara socialt sällskap till mina vänner ;)

Inte att glömma, jag och Maddi var suupersexiga med RÖTT LÄPPSTIFT ;D


Vi lämnade tillbaka kläderna som vi hade snott och ville ju inte sätta på oss våra "vanliga" kläder innan vi hade duschat, hmmm...
Där står vi i våra sovkläder (ett linne) och trosor och tänker.. det är väl bara att springa då. Ut genom ladugården, jag i ett linne, trosor och stefans stoora foppatofflor (nästan 10 storleker över mig). Matilda i nästan samma fast med knallrött läppstift. Stor bilväg en bit ifrån och sen möter vi en tjej som går på skolan där.. haha. Men varför inte lixom ;) Tänk om vi hade haft kort på det!

In i duschen och sen drar vi till pizzerian för att äta innan vi åker till Ockelbo och dansar!
Bra avslut på en bra helg <3
Har säkert glömt 50 saker som jag egentligen vill berätta om också;P



Kommentarer
Postat av: OLLEEEE

klart det var min syster jag ville umgås med :)

2009-11-06 @ 23:30:53
Postat av: Matilda

Så jäkla kul vi hade ;D<3

2009-11-08 @ 20:50:23
URL: http://matildagoransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0