De tre musketörerna !

Vem hade kunnat ana att denna fredagkväll skulle sluta med en krogrunda? :)

Josse bjöd in mig och Maddi för att kolla på idol och ha lite myskväll. Men själv så hade man ju bokat upp fredagkvällen i tvättstugan. Hmm, kul liv. Men det är ju skönt att få det gjort inför helgen!
I vilket fall så tyckte jag att det började bli sent och tänkte att det är nog lika bra att gå och sova. Supertrött efter att ha jobbat hela veckan. Helt plötsligt så ringer i alla fall telefonen, Nisse.. Jaja, det var väl inte så konstigt. Men han börjar fråga en massa saker. "vad gör du" "vem har du där då".. och låter ovanligt skum, så jag börjar ju tro att han är med Josse och Maddi och att de är på väg hit.
Rätt som det är så knackar det på dörrar och fönster..Då är det fröknarna som har bett Nisse att ringa till mig medan de smyger runt här;P
Luringar ! De har med sig en jättegod kaka som Josse har bakat!
Vi sitter och snackar.. helt plötsligt så kommer idén "Ska vi inte vara lite crazy och åka in till stan och gå på krogen?";)
Sagt och gjort.. vi länsar min garderob och sminkar oss med allt vi hittar. Det enda tjejerna hade som var deras eget var väl underkläderna tror jag^^ Vi bestämde att vi skulle åka från Obo kvart över tolv.
Som av en slump så klär vi på oss "red, gold and green"!!
Det blir en snabbfixning (jag är aaaaldrig sådär snabb annars)
Klockan 12.15 startar vi bilen, ödet one more time.
vi sjunger järnet hela vägen in till stan, åker fel ett par gånger. Liftar med två karlar. Andra gången nu och jag vet inte om det blir en tredje..
In på slick där vi hittar på våra yngre systrar. Om krogen bygger ett sovrum så skulle det vara smidigt eftersom de i alla fall är där vareviga kväll som de har öppet!!
Vi shakar ass i tre kvart ungefär innan det stänger. Ganska lagomt :)
Hämtar upp Stålan på vägen till Sandviken, stannar där och käkar lite. Hämtar även upp Johan.
Sen styr vi hem mot Obo igen med full bil, och nu sitter jag här och väntar på ett sms som säger att mina vänner har kommit hem säkert. Sen ska jag sova:)

Tack för en oväntad, rolig och lite galen kväll ;)
Bara att tagga om för imorgon!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hallå :D låter som om ni fick det skoj ju ;)

jo med mig är det bra nu, men jag längtar hem!!

2009-10-19 @ 15:02:21
URL: http://linneaenerhall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0