Man ska lära sig någonting nytt varje dag.

Nu ni ska ni få höra på grejjer. Fröken Mellström har anmält sig till Jaktskola. (Har man inget bättre för sig så.hehe) Hon som tog emot anmälan skrev faktiskt följande.
" Jag är övertygad att du kommer klara det galant=)
Om du på något sätt är släkt med Per Mellström (vilket jag anar att du är) så har du all hjälp i världen där=)"
Så nu vet du pappa!!
Oh my, vad har jag gett mig in på?!?!?

Var iaf på skjutbanan i söndags. Först ska man skjuta ett skott när älgen står stilla, sen ska man skynda sig att ladda om, för då springer älgen iväg och man ska hinna skjuta ett till skott medans den springer.

sådär ser det ut när man står och skjuter.

Tyvärr så är inte älgen med på bild, för jag har redan dödat den.
Den stod still, jag skottade, den sprang, jag skottade igen.
Sen skulle vi göra samma sak på vägen tillbaka, men älgen kom aldrig - den var stendöd.
Jag hade träffat alla mina skott, så då var det bara att packa ihop och åka hem ;)

 

Jag skulle kunna lägga ut en bild på pappa från skjutbanan, men eftersom han hade en sån fin kommentar om sin nya keps så måste vi nästan skippa det. Det skulle bli ett sånt här suddigt moln runt bilden och ett stort *PIIIIIP* i texten. haha.

Tacka vet jag min TURmössa, den värmde den:)

Det enda jag önskar är att jag kunde göra det tillsammans med Tine - som var grundplanen!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är ju för cool! Kan blir min tur härnäst då!!

Patrik blev glad över nyheten och han undrade när han får komma upp och jaga med er!!?? Hoppas att allt är bra för övrigt! Hälsa alla! kram

2009-10-10 @ 09:41:59
URL: http://asabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0