Kom och gör mig till en man om du kan!

Jag tyckte att den texten passade in på ungefär hela min helg ;)

Lördag morgon - Vakna, invigning av mitt nya underställ (love it) från stadium. På med kängorna (man kan gå i en bäck utan att bli blöt). Jag, pappa, Freja och Wilma i skogen. Freja är en liten fegis ibland, jag tror inte att hon lämnade oss med mer än 5 meter under den första halvtimmen, ojoj. Men lilla tösen såg rätt lycklig ut ändå :)
Jakt - mansdominerad sport.


Lördag em var jag och kollade på basketmatch, Obo förlorade med två poäng, surt!

Sen var det hem och snabbt göra sig i ordning för dans. hehe jag var supertaggad och var tvungen att skicka ett sms för att försäkra mig om att jag fick shotgun ;)
I baksätet mellan två karlar upp till Långbo, sen vart det jag, stefan, matilda, lisa och en hemlig gäst (Jesper) på väg till Hudik. Vi dansade och sjöng hela vägen upp i bilen! Najs!
Dansen var kul, jag var helt slut i benen efter att ha dansar de sista danserna med Maddi, det gick så satans fort :) De har ju även en övervåning som är lite mer "krog" men det är då heeelt annan krogmusik än vad man är van vid från G/S.. När jag och Stefan skulle upp och shaka lite ass så spelade de "Kom kom ta mig härifrån om du kan, kom och gör mig till en man om du kan" ungefär så går den väl..  lite komiskt!
På vägen hem sjöng vi också, men då blev det lugna fina låtar istället!
Det kändes inte som om jag dansade så jättemycket under kvällen, men det kändes det som när jag vaknade kan jag garantera. Lite den här känslan " hugg av mig benen".
Lisa börjar få det till en vana att köra mig till tåget "dagen efter" Nästa helg blir det tredje gången gillt, bokar du in det gumman? ;)



På söndagen var det kalas. Moder jord fyllde år! Tårta och kakor och mera kakor..
Och LILLA LILLEBROR kom hem!!! Jippe :D Jag har saknat honom så mycket!


Så umgicks jag med mina småsyskon i flera timmar, vi bråkade nästan ingenting (trust me, händer inte ofta)


På kvällen var det buggkurs i Obo. SUUPERKUL, jag tror att det var ca 30 pers där i min ålder något år mer eller mindre. Jag och några av mina vänner fick ställa upp och vara "kille", det är lite trixigt, jag brukar ju bara hänga på så gott jag kan i vanliga fall. Nu måste man ju tänka lite också ;P
Mycket skratt och svettigt blev det. Ser fram emot nästa vecka :D







Tänk, när jag vaknade i morse så trodde inte jag att jag skulle ha en ny familj imorgon. Men min faster säger
- Livet är som ett kinderägg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0